חשיבות האפיון בתהליך בניית אתרים

אתר אינטרנט נבנה בכדי לשרת את המטרות העסקיות של הלקוח. בכדי להגשים מטרות אלו, יש להבין לעומק את הצרכים העסקיים, השיווקיים והתפעוליים של העסק. רק לאחר ניתוח מעמיק של צרכי הלקוח השונים, אנו מבינים מה צריך להיות באתר, ומהי הדרך הנכונה לבנות את האתר.

אפיון הינו תוכנית המתאר של האתר, ומהווה את הבסיס לבניית האתר.

כפי שאדריכל מכין תוכנית אב לבניית דירה, כך האפיון משמש תוכנית אב לבניית האתר.

לאפיון נכון יש מספר מטרות:

1) הגדרה מוסכמת של מטרות האתר (מה עושים).
2) תוכנית מדוייקת המגדירה כיצד נממש את מטרות האתר (איך עושים).
3) הלקוח שהזמין את האתר ממוקד ויודע מה צריך להתבצע.
4) בונה האתרים נעזר ומשתמש במסמך זה לאורך כל בניית האתר, בכדי לממש אותו.

 

תוכנית ברורה המבהירה מהן מטרות האתר. קודם כל: מטרות.

כאשר מקימים אתר, אנו מקימים אותו בכדי שישרת את הצרכים העסקיים שלך. בעזרת השאלות הנכונות וההכוונה הנכונה, אנו יודעים להפוך את הצרכים העסקיים שלך לאתר שישיג לך את התוצאות עסקיות הרצויות בשטח.

לדוגמא, אחת מהמטרות של כל האתר היא להציג אותך בפני קהל הלקוחות שלך בדרך הכי טובה, ולאפשר להם לרצות לרכוש את המוצרים והשירותים שלך.

מטרה חשובה נוספת היא היותו כבסיס פעולה מצויין ורחב לפעילות השיווקית באינטרנט. אתר הבנוי היטב יקודם בקלות במנועי חיפוש כמו Google, יאפשר הקמת דפי נחיתה בתוך האתר, יציג סטטיסטיקות חיוניות למעקבב השיווקי שלך ויספק לך את כל הנדרש לנוכחות אינטרנטית.

לאחר הקמת האתר, יש בידך נכס שיווקי המאפשר לך לנסוק ולהגשים את התוכניות השיווקיות והעסקיות שלך.

תוכנית מדוייקת כיצד מגשימים את מטרות האתר עבור הלקוח

לקוח ומעצב מתכננים את אפיון האתר

חשוב להשקיע את המחשבה כדי לתכנן "איך האתר יעבוד?", להקים אתר בלי תכנון מקיף של מה עושים אחרי שהאתר הוקם ובאוויר, זו גישה לא נכונה, כי אז התוצאה הבלתי נמנעת היא חזרה אחורה ובנייה מחדש של חלקים באתר או שינויים מרחיקי לכת כבר אחרי שהאתר כבר הוקם.

כדי לחסוך זמן וכסף חשוב לעשות את התוכנית והחשיבה לפני, כך שהאתר עומד בקנה אחד עם המהלך השיווקי שיביא אליו את המבקרים.

לכל עסק יש את הייחוד והבידול שלו, ולכן אנו עושים עם כל לקוח אפיון ייחודי המאפשר לו להשיג את הצרכים העסקיים שלו. צרכים אלו נגזרים מתוך התוכנית השיווקית והעסקית של הלקוח.

 

חלק מהשאלות המתאימות אותן תפגשו בשלב האפיון זה הן:

מי קהל היעד שאליו אנו מכוונים?
מה המוצר הנמכר?
מה עלות המוצר הנמכר?
האם אנחנו צריכים לשדר יוקרה?

התוצר הרצוי בשלב זה הוא הכנת סקיצת קווים לאתר, תפריט מסודר לאתר, הבנת מהם החלקים הנדרשים באתר (האם יש קבוצת Facebook פעילה? האם הלקוח פעיל ב-Linkedin? האם צריכים להכין שאלון באתר? האם יש צורך ביצירת קשר בכל עמוד? האם כדאי להכין טופס הזמנה למוצר בתחתית כל עמוד?) ועוד ועוד..

 

לקוח ממוקד ויודע מה (ואיך) צריך להתבצע

האפיון צריך להיות מסמך כתוב שמשמש כמפה תוך כדי התהליך של בניית האתר.

מאוד קל ללכת לאיבוד אחר גימיקים או אפקטים, או תוך כדי ההקמה של האתר לשכוח מהם מטרותיו ונקודות המיקוד שבו. לכן חשוב מאוד שיהיה אפיון שמיישר אתכם תוך כדי התהליך שאפשר לחזור ולבדוק בו מהי תוכנית האבב לאתר.

האפיון גם נועד בשביל לעזור ללקוח להתמקד ולזכור לשם מה האתר נועד. כל פעם שעולה שאלה במהלך בניית האתר, אפשר לחזור לאפיון ולזכור מה החלטנו להכין ולבצע.

 

בונה האתרים נעזר ומשתמש במסמך זה לאורך כל בניית האתר

מסמך האפיון משמש עוגן יציב, המלווה גם את הלקוח וגם את בונה האתרים לאורך כל בניית האתר. בעזרתו, ברור לנו לאורך כל הדרך מה אנחנו מנסים לעשות וגם כיצד לבצע זאת.

מניסיוננו הרב, אפיון נכון זהו שלב הכרחי בבניית אתרים למען יצירת אתר המשרת את העסק שלך ומייצר תוצאות רצויות עבור העסק שלך. האפיון זוהי יריית הפתיחה לפרוייקט, ובעזרתו אנחנו יודעים מה צריך להתבצע ואנו דואגים לאורך כל הדרך שנצליח לייצר את התוצאה הרצויה באופן מיטבי.