בניית אתרים לחברות טכנולוגיה

ישנם תחומים שבהם, מבחינה שיווקית, הפונקציה שממלא האתר מהותית יותר מאחרים. עבור חברות טכנולוגיות, למשל, המפגש עם הלקוח או השותף העסקי הפוטנציאלי כנראה יתחיל באתר עצמו, ולא פנים מול פנים כמו בתחומי שרות אחרים. לכן, אתר של חברה טכנולוגית חייב להיות מרשים ביותר, ולעורר בגולש את הרצון ליזום מפגש עם החברה דרך האתר (למעשה ליצור המרות).

על מנת ליצור את הרושם המקצועי הנהוג בתחום ההייטק, וגם לספק לגולש את המידע המדויק על החברה בתצורה אשר תסקרן אותו לגלות עוד, כדאי לבחור בחברה לבניית אתרים אשר מכירה את הצרכים של העולם הטכנולוגי והמורכבות בתחום. גם חשוב שאותה חברה, המיועדת לבניית האתר, תכיר לעומק את המורכבות השיווקית והפונקציונלית הקשורה באתר המדובר, ותדע להדריך אתכם על עבודה מקצועית ונכונה עם האתר המוכן ככלי לקידום האינטרסים העסקיים שלכם.

בניית אתרים לחברות טכנולוגיות: המורכבות והסטנדרטים

בתחום הטכנולוגיה, אולי יותר מאשר בתחומים אחרים, הסטנדרטים הנדרשים מבניית אתרים הם מהגבוהים בשוק. זאת מכמה סיבות עיקריות:

  1. פנייה לשווקים זרים – פעמים רבות חברות טכנולוגיה פונות לשווקים בחו"ל, וזאת בעיקר בשפה האנגלית. ההרגלים של שווקים אלו בנוגע לגלישה באינטרנט, ציפיות מרמת התוכן וחוויית המשתמש, וכן מכשולי השפה – כל אלו מאתגרים במיוחד עבור השוק הישראלי המצומצם והמסוגר יחסית. כמו כן, הסטנדרטים המצופים מחברה בינלאומית או הפונה לשוק זר שונים לחלוטין מחברה מקומית הפונה לקהל מקומי, ולרוב הרבה יותר גבוהים ובאופני פנייה שונים מהמקובל בשוק המקומי.
  2. לדבר את השפה המקצועית – מעבר לכך שרוב אתרי הטכנולוגיה בנויים באנגלית (או הינם רב-לשוניים), ישנו גם את מכשול השפה המקצועית. חברות טכנולוגיה משתמשות בעולם מושגים ייעודי, ולעיתים גם עם שיום מאוד נישתי. לעיתים אלו משתנים גם בין תת-תחומים בעולם הטכנולוגי, ונלווה לכך ז'רגון אשר מצופה מהחברה הטכנולוגית לדבר בו. אומנם לרוב הדבר משפיע על התוכן עצמו באתר, אך מידי פעם יש להתחשב בכך גם בתצורת האתר והנראות שלו, או בחלוקה לסקשנים המקצועיים המוצגים, וכמובן שבאופנים בהם הגולש בא באינטראקציה עם הממשק.
  3. לא רק מיתוג אלא גם רמת מקצועיות – כאשר ניגשים לבנות אתר, המעצבים והמתכנתים של האתר לוקחים בחשבון את מיתוג החברה כקו מוביל בבנייתו. מיתוג הוא גורם קריטי ביותר בשוק העסקי באופן כללי, והשפעתו על נראות האתר הינה משמעותית כאמור, אך בחברות טכנולוגיה והייטק נפגוש תמיד גם את אלמנט המקצועיות, אשר מהווה גורם קריטי מהבחינה השיווקית. לכן, יש משהו באתרים טכנולוגיים טובים אשר כמעט תמיד מייצר להם אופי מעט שונה מאתרים עסקיים אחרים. החברה לבניית האתרים שתבחרו, חייבת להכיר ולדעת את המורכבות הזו, וכיצד המקצועיות או המומחיות הטכנולוגית שלכם מייצרת דגשים שונים באתר מבחינת שיווק, נראות ואינטראקציה עם הלקוח.

בניית אתרים לחברות טכנולוגיות: שימושיות באתר טכנולוגי מבחינת שיווק וקידום

מאחר והמפגש הראשוני של הלקוח או השותף העסקי הפוטנציאלי עם החברה הוא דרך האתר, ורק לאחר מכן פנים מול פנים, האספקטים המקצועיים על שיווק וקידום הינם קריטיים ביותר באתרים טכנולוגיים. האתר חייב לקדם את האלמנטים הרלוונטיים לגולש, באופן המושך ביותר, על מנת להניע אותו לפעולה (למשל, קביעת פגישה עם החברה או יצירת קשר עם נציגיה).

בעולם ההייטק והטכנולוגיה, הדבר אומר שעל האתר לספק מידע מקצועי מדויק, עם נראות מרשימה אשר מספקת תמיכה מרשימה לתוכן הכתוב, ופעמים רבות תוך שילוב קבצי מדיה שונים (כגון סרטוני תדמית, או הדרכה לגבי המוצרים והפיתוחים). על ידי שילוב נכון של אלמנטים שיווקיים אלו באתר – בתצורה מושכת, מקצועית ונקייה – ניתן להניע את הגולש לפעולה, ואף להשתכנע (כבר בגלישה הראשונית באתר) באשר למקצועיות והמומחיות הטכנולוגית שלכם.

מבחינת קידום, דווקא בתחומים הטכנולוגיים אשר פונים לקהלי נישה ישנו יתרון עצום, מאחר וניתן לטפח פרקטיקת קידום אורגנית מדויקת באמצעות תפיסת ביטויים מרכזיים והשתלטות על המקומות הראשונים ב-Google בתחומי הנישה. קל יחסית לקדם לקהלי נישה מבחינה אורגנית, והתחרות הרבה פחות אגרסיבית מאשר בתחומים נרחבים וכלליים (בהם, למשל, חברת סטרטאפ צריכה להתמודד מול ענקיות טכנולוגיות עתירות משאבים). אתר אשר מכוון מראש לעבודת קידום אורגנית נישתית, יהיה נוח יותר לקידום ויחסוך לכם הוצאות מיותרות בעתיד.

על ידי הכוונת האתר מראש כך שיכיל שילוב בין הכנה לקידום אורגני מדויק בתחומכם עם יכולות שיווקיות מקצועיות, נוכל לבנות עבורכם כלי עבודה משמעותי ברשת, אשר יספק תוצאות מהותיות לאורך טווח. מתעניינים בפרטים נוספים על בניית אתרים לחברות טכנולוגיות? הצוות המקצועי שלנו, ב-all internet, עומד לרשותכם! צרו קשר עמנו עוד היום, ונקבע פגישת היכרות – ללא התחייבות! – כדי להכיר את הפרויקט שלכם ולהבין את הצרכים הספציפיים שלכם בנוגע לאתר החדש.