אדריכל מהווה את הבחירה המרכזית, אולי החשובה ביותר בכל תהליך של בניית נכס בין אם מדובר בבית פרטי, בניין דירות או משרדים ובין אם עסק כגון אולם כנסים, מסעדה, בר או בית מלון. ייעודו של האדריכל לאורך כל הדרך הוא להגשים את החלום של הלקוח, כלומר לאסוף את האינפורמציה מהלקוח בהקשר של הצרכים הפונקציונאליים והעיצוביים, לאגד אותם לכדי תכנית, ולצקת את המידע לאיזו שהיא תוכנית וממנה לצאת לתהליך של תכנון ובניית המבנה. אז מה חשוב לעשות כשניגשים למלאכת בניית אתרים לאדריכל?בחירת אדריכל איננה בחירה אותה אנו עושים על רגל אחת אלא מדובר בבחירה שתשפיע באופן ישיר על רמת הבטיחות של המבנה, על הנראות שלו, על החלוקה הפנימית ולכן מקצועיות וניסיון חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהשיקולים של הלקוח.

כאשר מדובר על בניית אתרים לאדריכלים עלינו לוודא שהאתר מבוסס על מספר עקרונות מרכזיים: בחירת היצירות הטובות ביותר של אותו אדריכל, הצגתן באתר באופן מרהיב ויוצא דופן, התאמת המיתוג לקהלי היעד אליהם פונה האדריכל והצגה מקצועית ורלוונטית של היכולות של האדריכל בפועל כולל הנעה של כל תהליך התכנון והקמת המבנה.

העיקרון הראשון: בחירת היצירות הטובות והמרשימות ביותר של האדריכל

שורה תחתונה, מה שמעניין את הלקוח שמביע עניין באדריכל ספציפי הוא הנראות ולכן רושם ראשוני תופס כאן תפקיד מאוד חשוב. עלינו לספר סיפור דרך התמונות, סיפור שיסקרן את הלקוח הפוטנציאלי ויגרום לו להתעניין עוד ועוד באדריכל. התשוקה למקצוע צריכה לפרוץ החוצה מבעד לתמונות וליצירות, ׳לתפוס את העין׳, מה שיעיד על הניסיון, המומחיות והסטנדרטים הגבוהים המייצגים את אותו אדריכל.

העיקרון השני: פחות טקסטים, יותר תמונות בעמודי פרוייקטים

הדבר הכי מרשים באתרי אדריכלים הם היצירות והתמונות שלהם. בעמודי הפרוייקטים השונים שנציג, אנו נבחר קודם כל להציג תמונות, ואז נציע לספר בכמה מילים על הפרוייקט. השילוב העדין בין טקסט מועט בפרוייקטים, לבין תמונות מרהיבות המציגות את האדריכל באופן מרשים יוצרים אפקט של אמינות אצל הלקוחות ורצון לעבוד עם האדריכל. אז נזכור: בניית אתרים לאדריכלים, קצת טקסטים הרבה תמונות בעמודי פרוייקטים.

העיקרון השלישי: התאמת המיתוג לקהלי היעד השונים אליהם האדריכל פונה

יש הבדל בין אדם שחולם לבנות בית מלון או בר יוקרתי לבין זוג צעיר שמתכנן את בית חלומותיו אחרי שחסך ממיטב כספו לאורך השנים. באתר, העיצוב תמיד חייב להיות מוקפד, והתמונות הן אלה שמאפשרות לנו למקד את התחומים בהם האדריכל עוסק ולהפנות אותן ישירות לקהלי היעד. אתר אינטרנט של כל אדריכל הנו נגזרת של טעם אישי לצד עיצובים ייחודיים שחייבים להתאים לעיצוב, הום סטיילינג ובהם מודגשים מרקמים, גוונים ומשחקי צבעים של אור וצל. אפשר לראות המחשה לכך באתר של סטודיו שש בו בוצעה חלוקה אינטיליגנטית לפי פרויקטים וסגנונות עיצוב כדי שכל אחד יוכל למצוא את עצמו בקלות לבחון את הסגנונות שהכי מתאימים לו ולקחת את זה שלב אחד קדימה.

נראות האתר נמדדת בפרטים הגדולים והחשובים כמו בהתאמה רספונסיבית שלו לכל המכשירים (שיוצג היטב על מחשב שולחני, טאבלט וטלפון נייד), וגם בפרטים הקטנים כמו יצירת קשר במקומות נכונים, ובשילוב נכון של אייקונים המציגים את האדריכל באור מקצועי ומכובד. המטרה המרכזית של אתרי אדריכלים היא להציג את עבודתם, ובהמשך לעודד את קהל הלקוחות שלהם להשאיר פרטי יצירת קשר.

העיקרון הרביעי: בניית אתרים שמציגה את היכולות של האדריכל

מה שחשוב בסוף התהליך הוא התוצר. עלינו למקד את הלקוח ולגרום לו להבין שמה שהוא מחפש, אכן נמצא כאן. לאדריכל יש חלק בכל תהליך הבנייה החל מסרטוט התכניות, דרך יצירת הקשר עם הקבלנים השונים ועד הגימורים בהיבט העיצובי של החלל. את כל זה עלינו להעביר כבר בקליק הראשון ודוגמא טובה לזה אפשר לראות באתרים השונים שאנו בונים לאדריכלים. התמונות מוכרות את האדריכל ומציגות אותו באור הטוב ביותר. לפעמים נרצה להציג תוכניות ואת "המדריך" של האדריכל, ולפעמים לא – בהתאם למטרות האתר וקהל היעד שלנו.

כשאנו בונים אתר לאדריכלים, המטרה שלנו ב-all internet לאורך כל הדרך היא ליצור אתר מרשים, ייחודי המציג את התוצרים הסופיים באופן שיגרום ללקוח הפוטנציאלי להביע עניין ממשי באדריכל, לבחון את היצירות ולחדד את החלום שיהפוך בסופו של דבר למציאות.