המדריך לבניית אתרים ושירות גוגל עסקים

Google היא אחת החברות הגדולות בעולם, וההשפעה שלה על האינטרנט והתנהגות הצרכנים בו היא קריטית כמעט לכל בית עסק מודרני. החזון של Google בנוגע לאינטרנט, מתמקד בעיקר בקידום תכנים איכותיים כך שהגולשים תמיד יקבלו את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורם, זאת גם בזמן הקצר ביותר. השילוב של שתי עובדות אלו, מהווה את הבסיס לכך שתמיד תרצו לבנות אתר שהוא איכותי, עם המידע הנכון והמדויק ביותר, וגם לעדכן את גוגל על כך – כאן נכנס לתמונה "גוגל לעסק שלי".

אחת הדרכים שבה Google דואג לגולשים, הוא שירות לעסקים שנקרא "גוגל לעסק שלי", או באנגלית – Google My Business. כדי להיכנס לשירות ולראות על מה מדובר לחצו כאן.

מהו "גוגל לעסק שלי"?

גוגל העסק שלי

גוגל העסק שלי


השירות "גוגל לעסק שלי" נועד למעשה כדי לתת לגולשים את המידע המקיף על העסק שלכם, עוד בשלב תוצאות החיפוש, לפני שנכנסים אפילו לאתר שלכם. בכך גוגל מקצרת את הזמן ללקוח, מאפשרת לו להתקשר אליכם (ממכשירים ניידים) או לנווט אליכם (דרך גוגל מפות) מבלי לחפור באתר למציאת הפרטים השונים.

מבחינת העסקים הרשומים לשירות – דרך שירות זה אתם יכולים לזכות במספר יתרונות:

  • קידום העסק שלהם בתוצאות חיפוש לוקאליות, באזור הקרוב אל המחפש
  • הופעת העסק בגוגל מפות (Google Maps)
  • הופעה של העסק בתוצאות החיפוש עם פרטים נוספים, תמונות, פרטי תקשורת, שעות פתיחה וכדומה
  • אפשרות להוספת ביקורות על העסק על ידי הגולשים

במילים אחרות, Google מציעה לכם בונוס קטן לקידום/שיווק שלכם והופעה בתוצאות חיפוש מתאימות, בתמורה לכך שאתם רושמים את האתר שלכם לשירות של ענקית האינטרנט העולמית.

האם כדאי לעסק לרשום עצמו בגוגל לעסק שלי?

גוגל עסקים

גוגל עסקים


התשובה היא חד-משמעית: כן. אין שום היגיון לכך שהעסק שלכם לא יופיע בשירות הנפלא הזה. היתרונות שציינו בפני עצמם כבר עולים על פני החסרונות. אך לא בכך מסתיים הבונוס של הרישום לגוגל לעסק שלי, ישנה השפעה משמעותית על החשיפה, קידום והשיווק של האתר שלכם בדרכים שונות שנפרט בהמשך.

אבל עזבו לרגע את היתרונות הללו, תחשבו לרגע מנקודת המבט של Google: היא אוהבת לקדם עסקים לגיטימיים, רציניים אשר נראה שבאמת לקוחות רוצים להגיע אליהם. זה לא מעיד רק עליכם, זה מעיד על השירות של גוגל ללקוחותיה בפועל! לכן, כחלק מהרישום אתם למעשה מבצעים תהליך אימות שהעסק הזה קיים מול גוגל, ובכך נותנים למעשה לעסק שלכם תוקף של בית עסק פעיל. מהבחינה הזו, כבר יש לכם בונוס קטן אצל Google – אתם רשמיים, עם פרטים מהימנים, ורציניים מספיק כדי לאמת כל זאת. וזה עוד מעבר לכך שכל הפרטים שלכם מופיעים במנוע החיפוש ואתם על המפה (באופן מילולי ממש) של גוגל.

שירות בניית האתר של "גוגל לעסק שלי" מציע לכם פתרון מהיר… האם הוא יעיל?

גוגל עסקים

גוגל עסקים


כחלק מהשימוש בגוגל לעסק שלי, כל בית עסק יכול לבנות לעצמו אתר של עמוד אחד בתוך הממשק עצמו – חינם ללא עלות!

בעצם כדאי שתכירו שהרישום למערכת של Google לא מחייב אתר, ואתםיכולים להוסיף את העסק שלכם גם אם לא בניתם עדיין. אבל גוגל – היא רוצה שיהיה לכם אתר. למה? כי זו Google, והיא פועלת בזירת האינטרנט. וגוגל מבינה שבלי אתר אתם למעשה לא מספיק רציניים, וכנראה שלא ממש תופיעו בתוצאות החיפוש (כי אתם לא באמת פעילים באינטרנט). בגלל זה,  היא מאפשרת לכם לבנות אתר פשוט ביותר, תוך זמן קצר וללא מאמץ רב, כבר בתוך הממשק של "גוגל לעסק שלי". אבל האם כדאי לכם לעשות זאת?

האתר החינמי הפשטני שגוגל מציעה אינו מהווה תחליף אמתי לבניית אתר רציני. זה טוב למי שאין לו זמן, סבלנות, או רצון להשקיע באתר כיום. אבל אם אתם רוצים לבנות אתר חינמי ובמהירות – ישנם שירותים מוצלחים ונרחבים יותר מזה של גוגל, המאפשרים לכם לבנות אתר תדמיתי פשוט של 4-5 עמודים גמיש ודינמי יותר. זה כבר מעיד על רצינות העסק שלכם בצורה טובה יותר.

עם זאת, כל הפתרונות המציעים לכם אתר בחינם אינם מהווים באמת פתרון מוצלח אם אתם רוצים לייצר פעילות עסקית משמעותית דרך האינטרנט. אתר חינמי הוא כמעט תמיד אתר מאוד לא מוצלח מבחינה שיווקית, ולקוחות כיום לא עיוורים והם יודעים לזהות עבודה זולה, ולרוב גם להירתע ממנה.

מדוע כדאי לבנות אתר אינטרנט אצל חברה המתמחה לבניית אתרים?

השאלה העיקרית היא – מדוע לבנות בכלל אתר לעסק שלכם. יכולות להיות לכך הרבה סיבות, אבל סביר להניח שהמניע העיקרי אינו רק להיות במרחבי הרשת באופן סטטי וחסר פעילות, אלא כדי לקדם את האג'נדה שלכם ולהגדיל את כמות הלקוחות, מכירות והפעילות העסקית שלכם. בשביל לעשות זאת באופן יעיל, אתם צריכים כלי עבודה ושיווק רציני.

אתר אינטרנט הוא למעשה כלי שיווקי, לפעמים גם מכירתי, אשר יכול לקדם את העסק שלכם בפועל. אבל בשביל לעשות את זה הוא צריך להיות בנוי לתלפיות, ומאוד משכנע מבחינת הלקוחות הפוטנציאליים –

  • יש להציג את העסק שלכם והמוניטין שלו
  • את המוצרים/שירותים בתצורה המיטבית ביותר
  • לתת את המידע המקיף והרלוונטי ביותר ללקוחות שלכם
  • להציג את הכול בתצורה ויזואלית מושכת, מעניינת ומסקרנת
  • ליצור כלי המרה באתר – אלמנטים שבהם גולש הופך ללקוח רשום, או מבצע רכישה/הזמנה
  • צריך לעשות שינויים מתמידים ואופטימיזציה על פי מה עובד ומה לא, מה מושך לקוחות, להסיר את מה שפוגע בתוצאות, וכדו'
  • מבחינת Google גם חשוב לעדכן את האתר, להעלות תכנים על בסיס קבוע

כל אלו הם קצה המזלג בכל הנוגע לאתר פעיל, יעיל ואשר מייצר תוצאות עסקיות בפועל. אלו הם גם האתרים שגוגל אוהבת, מקדמת באופן טבעי, ועוזרת להם לשפר את התוצאות שלהם. במילים אחרות, אם אתם רוצים תוצאות עסקיות צריך להשקיע באתר שלכם.

הקשר בין “גוגל לעסק שלי” לבין קידום אתרים

גוגל העסק שלי

גוגל העסק שלי


כאשר אתם בונים אתר עסקי, אתם רוצים שהוא יתקדם ויספק תוצאות עסקיות דרך האינטרנט. גם Google רוצה בזאת, אבל בתנאי כאמור שזה מקדם את אינטרס הלקוחות על פני האינטרס העסקי שלכם. במילים אחרות, גוגל תעדיף אתרים שלקוחות אוהבים על פני אתרים שעושים הרבה כסף. אבל יש עוד תנאי קטן – האתר גם חייב לעמוד בתנאים של Google, ואלו משתנים ומתעדכנים כל הזמן.

אחד הבונוסים הקטנים של “גוגל לעסק שלי” הוא שמתאפשר לכם לקשר באופן ישיר בין האתר שלכם לבין הממשק של Google. זאת אומרת, לא מדובר פה בניחוש כללי של מערכות גוגל לגבי מה האתר שלכם עושה, במה הוא מתעסק, מה הוא מציג, ולאיזו קטגוריה הוא משויך. אתם פיזית אומרים לגוגל – האתר שלי עוסק בתחום מסוים, הוא נמצא פה, וזה השם שלו. במילים אחרות – קיצרתם את הדרך מבחינת גוגל ונתתם להם את המידע הקריטי ביותר. זו אחלה דרך להקל על קידום האתר שלכם.

כעת, לא רק שהאתר שלכם מדויק יותר בהגדרתו אצל Google, אלא גם מקושר אליו כל הפרטים הקריטיים בנוגע אליכם כבר בתוצאות החיפוש. כך שאם מישהו מחפש את שם העסק שלכם, הוא מקבל את הפרטים המלאים שהזנתם (כתובת, טלפון, שעות פתיחה, מיקום וכדומה) כבר בעמוד תוצאות החיפוש.

לקוחות שגם משאירים עליכם ביקורות בגוגל, למעשה גם תורמים לקידום האתר שלכם בכך שהם מעידים על קיומו של העסק, על איכותו, וכדומה. Google אוהבת מידע מהגולשים, וזה מייצר אמינות ורצינות מבחינתם. זה עד כדי כך חשוב.

איך אפשר לנצל את “גוגל לעסק שלי” לטובת האתר שלי?

מעבר לעדכון הפרטים המלאים של העסק שלכם, עדכון לפחות פעם בשנה ואימות העסק שלכם עם גוגל, אפשר ממש לעבוד עם הכלי הזה בשוטף כדי לקדם את האינטרס העסקי שלכם.

קודם כל, והחשוב ביותר, הוא לדאוג שיהיו ביקורת מלקוחות. אפשר לבקש מהם לכתוב ביקורת בגוגל, ובכך לזכות בקידום משמעותי ודירוג מוצלח של האתר והעסק שלכם. חשוב גם לעדכן את YouTube, עוד שירות שכיום שייך לגוגל, מאחר והסרטונים שלכם גם הם יכולים להופיע בתוצאות החיפוש! במילים אחרות, גוגל רוצה שתהיו מעודכנים אצלה, שתהיו פעילים ועם מידע קריטי לגולש.

שימו לב שבתוצאות החיפוש המציגות את העסק שלכם, גוגל גם הכניסה דירוגים וביקורות מאתרים כגון פייסבוק. במילים אחרות, כשאתם דואגים לדירוג והביקורות שלכם מלקוחות – חשוב לא פחות לדאוג לפלטפורמות מדיה חברתית בכללי. הכול מתנקז יחד למעיין פרופיל עסקי קטן שגוגל עושה עליכם.

כל מה שאמרנו כאן, נכון לקחת בחשבון כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של האתר שלכם. ברגע שאתם מופיעים באינטרנט כעסק, Google מתחילה לעקוב ולספק עליכם מידע שונה. אתם רוצים לקשר את זה – תמיד! – למידע נכון, מהימן וחיובי לגבי העסק שלכם. זה מצריך השקעה החל מבניית האתר, תחזוקתו ותפעולו, וקידומו. אתם תמיד מוזמנים להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו ב-all internet לגבי העבודה עם גוגל לעסק שלי, שיווק האתר שלכם ובניית אתרים איכותית המותאמים לעבודת שיווק באינטרנט.