הקמת אתרים לעסקים, או, כמה אתרים עסק כבר צריך?

זה לא נעים לומר, אבל סביר להניח שלפחות מתחרה אחד שלכם – ישיר או עקיף – בנה יותר מאתר אחד. והחלק המדהים, שאולי אפילו לא ידעתם, זה שאותם אתרים כנראה פועלים במקביל בו-זמנית. כן, שמעתם נכון, שניים או שלושה, לפעמים גם יותר, אתרים של אותה חברה שמציעים את אותם המוצרים או השירותים, ופועלים במקביל באינטרנט. למה שמישהו יעשה את זה? ואיך זה קשור בכלל לאתר שלכם?

הקמת אתרים לעסקים זה נושא סבוך ומורכב, במיוחד כשמתחילים עם שאלות הקמה משמעותיות כגון:

  • כל כמה זמן צריך להחליף את האתר? אם בכלל?
  • כמה אתרים אני צריך בכלל?
  • ואיך קשור כל העניין זה לשיווק שלי בכלל?

במאמר זה ננסה להסביר את נושא הקמת האתרים כאסטרטגיה שיווקית, כחלק מהמערך שלכם כדי לקדם את העסק והמוניטין שלו, לשפר את המכירות וכמות הלקוחות שלכם, ולהגיע לתוצאות עסקיות יעילות יותר.

הקמת אתרים לעסקים: "אתה חייב אתר חדש"

אתר לעסק

אתר לעסק


כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה מיועצים עסקיים או בוני אתרים? נכון שזה מייאש? אנחנו לא רוצים לבאס אתכם, אבל רוב הסיכויים שאותו יועץ או בונה אתרים גם צודק. זאת אומרת, כנראה שאתם באמת צריכים אתר חדש. אבל מה שאותו בעל מקצוע לא יכול לומר לכם זה מה בעצם אתם צריכים… כי את זה רק אתם יודעים. ננסה להסביר את זה קצת יותר ברור.

זה נכון שרוב האתרים העסקיים, או שנבנו למטרה עסקית, באינטרנט הישראלי הם אתרים לא טובים. וכשאנחנו אומרים "לא טובים", אנחנו מתכוונים מבחינה שיווקית (למרות שמאוד יכול להיות שזה נכון גם מבחינות אחרות). על מה אנחנו מבססים את המסקנה הזו? בעיקר על כך שרוב בוני האתרים לא יודעים לקחת בחשבון את החשיבה השיווקית של העסק שלכם.

הקמת אתרים לעסקים: שיווק ובניית אתרים לעסק פעיל

אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי. זה משהו שחשוב להבין. כלי אומר שצריך להשתמש בו בדרך הנכונה, ואם לא משתמשים בו בצורה היעילה הוא פשוט לא עושה כלום. כמו מברג על מדף, אם לא תשמשו בו הוא לא יעשה דבר. ואם תשתמשו בו בתור פטיש… כנראה שזה לא יעשה את העבודה. אותו הדבר גם לגבי אתרים – צריך לעשות בהם את השימוש הנכון, וצריך לדאוג שיש לנו את הכלי הנכון לעבודה והמטרה לשמה התכנסנו.

בוני אתרים לרוב אינם יכולים לעשות את העבודה בשבילכם בכל מה שנוגע לאפיון השיווקי של צרכי העסק שלכם. מה שהם כן יכולים לעשות, אם הם מסתכלים על בניית אתרים מהזווית השיווקית המקצועית, זה לתרגם את המטרות השיווקיות שאתם מביאים עמכם לתצורת אתר, חווית משתמש, גרפיקה, וכדומה. במילים אחרות – אתם אומרים להם מה אתם רוצים שהאתר ישיג, והם צריכים לדעת איך לממש זאת.

הקמת אתרים לעסקים: שיווק ומיתוג, ואיך זה קשור לכמה אתרים עסק צריך…

אתר תדמית לעסקים

אתר תדמית לעסקים

אז מתחילים את אפיון האתר מהיעדים והמטרות שלכם, משלבים לתוך זה את המיתוג של העסק, ויחד יש לנו את הבסיס הנכון כדי להבין מה אנחנו רוצים מהאתר העסקי. אבל אם המטרות או המיתוג אינם סגורים על עצמם – יש לנו קרקע מאוד לא יציבה לתחילת העבודה. אם לא עשיתם תהליך כזה, לא בטוח שהאתר שלכם כרגע יודע לעשות את העבודה הנכונה – וזו הסיבה שאמרנו שרוב האתרים העסקיים בעייתיים מלכתחילה.

כאשר סגרנו את האפיון סביב המטרות והמיתוג, אפשר להתחיל לדבר על האתר מבחינה פרקטית יותר. עכשיו אנחנו צריכים לאפיין את הדרך הטובה ביותר לשווק באופן דיגיטלי. שימו לב, אמרנו שהאתר שלכם הוא כלי, מה אם המטרה שלכם היא להיות מספר אחת? להיות בכל מקום? להתפרש כמה שיותר על פני האינטרנט? יכול מאוד להיות שזה מה שחשב המתחרה שלכם כשבנה יותר מאתר אחד.

אחת הטכניקות להתפרש כמה שיותר (וגם לנגוס בכמה שיותר לקוחות) היא לדאוג שאתה תהיה במקומות הראשונים של גוגל. וכאשר אתה עושה את זה עם שלושה אתרים שונים, הלקוחות לפעמים חושבים שמדובר בשלוש חנויות שונות, עושים השוואת מחירים ונתונים ביניהן, ובסוף קונים באחת מהן. ומה קורה כששלושתן שלך? זה כנראה אומר שתנגוש בנתח גדול מאוד מהלקוחות הפוטנציאליים… זוהי טקטיקת שיווק אחת מיני רבות שיכולה להסביר לכם איך שימוש לא צפוי יחסית באתרים יכול להניב תוצאות מפתיעות.

אם אתם רוצים לבנות אתר עסקי שגם מניב תוצאות בשטח, אתם חייבים לחשוב עליו בראש שיווקי כבר משלבי התכנון הראשוניים ביותר. הצוות המקצועי שלנו ב-all internet, חיים ונושמים שיווק דיגיטלי 24/7. אתם מוזמנים לפגישת היכרות, ללא התחייבות! כדי להתחיל ולפענח את האתר הייחודי לכם.