הקמת אתרים לעסקים – נקודות מפתח בתהליך

כמעט כל לקוח שואל אותנו על התהליך של הקמת אתרים לעסקים, לכן החלטנו לשתף אתכם במספר דברים חשובים שכדאי לכם לקחת בחשבון. בעיקרון, הקמת אתר הוא תהליך מורכב ורב-שלבים, ולא תמיד אפשר לעשות אותו במהירות. אגב – זה גם לא מומלץ! כשעושים אתרים מהר נוטים לפספס לא מעט דברים, אז הנה כמה נקודות ששווה לכם להכיר כדי שהתהליך יהיה יותר מובן עבורכם:

#1 – ההבדל בין תהליך הקמת אתרים לעסקים לבין הקמת אתר מהירה

לא סתם קראנו לזה "תהליך", והסיבה נעוצה בכך שישנם שלבים שונים לאורך הדרך. אם נאיץ את אחד השלבים, או נתקדם מבלי שיהיה בידינו את המידע וחומרי הגלם הנכונים לשלב הבא, התוצאה תהיה משמעותית פחות טובה.

כך למשל, שלב האפיון נועד על מנת להבין בצורה המיטבית את הצרכים שלכם, הייחודיות של העסק שלכם, וכיצד להכיל כל זאת באופן המדויק ביותר באתר שלכם. בשלב הזה למעשה אנחנו מייצרים את ה-blue print אשר עליהם מבוסס האתר. או העיצוב – לפני שניגשים לבנייה יש צורך בעיצוב אתר, אשר ינחה למעשה את המתכנתים בעבודתם. עיצוב טוב גם מספק את הקונספט הייחודי של האתר שלכם לעומת המתחרים. לכל שלב יש את החשיבות שלו, וכאן גם חשובה המעורבות שלכם בתהליך.

#2 – מענה מהיר ומדויק רק ישפר את התוצאות

בחלק מן השלבים, אנו שולחים ללקוח חומרים שונים לאישור. זה יכול להיות סיכום האפיון, סקיצות של עיצוב, מבנה כללי, או חומרים מוגמרים יותר. אנו עובדים ימים ולילות על מנת לוודא שנעמוד בזמנים על פי הסיכומים מולכם, עם זאת גם חשוב מאוד שנקבל את הפידבק שלכם על כל שלב ושלב בדרך במהירות. כאשר פידבק מתעכב, למעשה כל התהליך מתעכב.

גם חשוב להקפיד ולמסור מידע מקיף ככל הניתן כחלק מהפידבק שלכם, כדי שנדע בדיוק – מה אהבתם, מה לא, מה הייתם רוצים לשפר ואיך, מה חסר לכם, מה לדעתם לא קולע, וכדומה. כל משוב שתמסרו לנו רק יעזור לנו להבין טוב יותר את הראש שלכם, ולהתאים את האתר לרצונות שלכם.

#3 – נקודת מפתח קריטית בתהליך הקמת אתרים לעסקים – תוכן

פעמים רבות לקוחות רוצים לספק את תוכן האתר בעצמם. זה כמובן מעולה! מאחר וזה אומר שמי שיכתוב את התוכן יכיר אתכם הכי טוב שרק אפשר. אבל מצד שני, השלב שבו אתרים נתקעים הכי הרבה הוא דווקא שלב אספקת התוכן.

אם אתם בתהליך הקמת אתרים לעסקים, חשוב לדאוג לתוכן האתר שלכם בצורה המיטבית. אחרי הכול – זה מה שיקראו עליכם, זה מה שיבינו לגביכם, זה העסק שלכם. הבעיה היא שזה גם אחד הדברים הכי קשים לעשייה בכל האתר, כי זה דורש הרבה מאמץ, יכולת וכישרון כתיבה ולא מעט שעות של עבודה. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יעלה לאוויר במהירות – התחילו לדאוג לתוכן שלכם כבר עכשיו. ואגב, אפשר גם להשתמש בשירותי תוכן חיצוניים (ואפשר להתייעץ איתנו על כך).

#4 – אפיון לא נכון? זה קורה יותר ממה שנדמה לכם…

עבודתו של מאפיין אתרים היא להביא אל הכתב את התכנון הבסיסי ביותר של האתר שלכם, על בסיס – הרצונות, המטרות העסקיות/שיווקיות, והצרכים שלכם בפועל. שימו לב שכל אלו (כמעט ללא יוצא מן הכלל) תלויים במה שאתם תספרו למאפיין. וכאן מתחילה הבעיה שעליה אנחנו מדברים:

לפעמים, תוך כדי עבודה על האתר שלכם, צצות ועולות שאלות נוקבות וקריטיות באמת לגבי העסק שלכם ואופן העבודה עם הפלטפורמה הדיגיטלית. לפעמים זה יכול לקרות בתחילת התהליך, אך פעמים רבות אלו דברים שצצים ככל שהזמן וההתעסקות באתר גוברים. הבעיה היא שכאשר אתם ניגשים לתהליך הקמת אתרים לעסקים ואינכם סגורים על המטרות העסקיות/שיווקיות שלכם, אתם עלולים לשנות את דעתכם.

בעיקרון, אין בעיה עם לשנות דעה. זה קורה הרבה ולכולנו. אבל בתהליך מורכב כגון הקמת אתר זה יכול להוות בעיה רצינית, במיוחד כאשר שלבי ההקמה מתקדמים. ככל שהאתר יותר מתקדם, כך יותר קשה לבצע בו שינויים. לעיתים זה אף מגיע למצב בו אי אפשר כבר לשנות דברים מסוימים. על מנת להימנע מחיכוכים ועיכובים בלו"ז, חשוב לסיים את שלב האפיון יחסית סגורים על המטרות של האתר ואופן השגתן.

הקמת אתרים לעסקים הינו דבר מורכב, ולכן חשוב לעבוד עם בעלי מקצוע מנוסים. אול אינטרנט מתבססת על צוות איכותי שחי, נושם ודובר שיווק על בסיס יום-יומי. אנו דואגים ללוות את לקוחותינו כבר מהשלבים המוקדמים ביותר, עד לסיום הקמת האתר והשקתו, וגם לאחר מכן – בתהליכי השיווק והקידום של האתר שלכם. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות או התחייבות.