עיצוב אתרים מקצועי – משדרים את המסר הנכון

כמה פעמים גלשתם באתר כלשהו ואמרתם לעצמכם – "וואו! זה אתר ממש מרשים!". תתפלאו אבל רוב האנשים לא מתרשמים יותר מידי מאתרים שונים, אולי כי כבר התרגלנו לאינטרנט, אולי כי באמת רוב העיצובים לאתרים דיי בינוניים וחוזרים על עצמם. תהא הסיבה אשר תהא, כשאתם ניגשים לבנות את האתר שלכם אין סיבה שתחפשו משהו פחות מהטוב ביותר, ובטח כשאנחנו מדברים על עיצוב אתרים מקצועי – היכולת לשדר לקהל הלקוחות שלכם את הדבר הנכון שיגרום להם לפעול באתר שלך.

עיצוב אתרים מקצועי – איך עושים את זה?

אחת מהשאלות הקשות ביותר לענות עליהן. התשובה מתחלקת לשתיים: התאמה לעסק וחוויית גלישה.

כשמדברים על התאמה לעסק, למעשה אנחנו מדברים על אסופה של מספר מרכיבים: תדמית, רצון העסק, וצורך הגולשים. שלושת אלו מקיפים כמעט את כל מה שניתן לומר על התאמה של עיצוב אתר לעסק.

  • מבחינת תדמית, אתם רוצים שהאתר שלכם ידבר את העסק שלכם, שייתן את התחושה שנכנסנו ממש לסניף דיגיטלי של העסק, והגולש עומד לקבל את מיטב השירות, המוצרים או המידע שהוא יכול לקבל באופן אשר הוא ייחודי רק לכם. תפקידו של המעצב הוא לזהות את מה שמייחד אתכם מבחינה תדמיתית, ולעצב אתר מקצועי שהוא ממש אתם.
  • מבחינת רצון העסק, ישנו הטעם האישי שלכם שמנחה אתכם בכל מעשיכם. מעצב מקצועי באמת יתעניין במה מדבר אליכם, ולא רק במה מתאים לתדמית שלכם. לפעמים זה לא בדיוק הולך יד ביד, אך פעמים רבות האחד מעשיר את השני. אי אפשר לדבר על אתר שאינו מתאים לדמית שלכם, אבל אם אתם לא מרוצים מהתוצר – אז מה הטעם?
  • מבחינת צורך הגולשים, זהו אחד האספקטים החשובים ביותר. אתר שמתאים לכם מבחינת התדמית, שקולע לטעמכם ורצונכם, אבל שאינו מתאים לצורך של הגולש או הלקוח – זה אתר שפשוט לא יהיה בשימוש. בעיצוב אתרים מקצועי, תפקידו של המעצב הוא גם לעדכן אתכם מה יעבוד ומה לא. גם אם זה מצריך החלטות לא פשוטות.

הדבר השני, חווית גלישה, מתייחס למעשה לצורך הגולשים אך גם הרבה מעבר לכך. חווית הגלישה משפיעה באופן ישיר על שאלות כגון – האם ייקנו מכם יותר או פחות, האם יירשמו לניוזלטר שלכם, האם האתר שלכם יניב תוצאות עסקיות, וכדומה. חווית הגלישה צריכה להיות בהתאמה למטרה העסקית של האתר שלכם, ומעצב אתרים מקצועי חייב לקחת בחשבון נושאים כגון פסיכולוגית שימוש באינטרנט, הנעה לפעולה, התממשקות עם אתרים/תוכנות חיצוניים, מדיה חברתית, רספונסיביות (התאמה למכשירים ניידים), וכדומה.

כל אחד יכול לדבר על הנושאים הללו, אז מה הופך מישהו למקצועי?

אפשר לדבר על ניסיון מקצועי, אפשר לדבר על הכשרות ותעודות, אפשר לדבר על דוגמאות עבודה, או אלף ואחד דברים כאלו. הבעיה היא שאף אחד מנושאים אלו לא יאפשר לכם לדעת באופן מיטבי האם מדובר באדם או חברה מקצועי באמת. כמובן שכדאי לבחון כמה שיותר מהמוניטין העסקי של המעצב או בונה האתרים, אבל האם זה אומר שהוא מתאים בהכרח לכם?

זכרו – דיברנו כבר על התאמה לעסק, וגם דיברנו על חווית הגלישה. שני אלו מובילים אותנו לאוריינטציה חשובה מאוד שצריכה להיות לכל מעצב אתרים מקצועי: שיווק. למעשה, כשניגשים לנושא של עיצוב אתרים מקצועי, מה שהכי מעניין אותנו (מעבר ליכולת עיצוב יפה ומרשימה) הוא שבעל המקצוע ידבר וינשום את עולם השיווק הדיגיטלי. כך נוכל להבטיח שהאתר שנקבל לא יהיה רק אלבום תמונות סטטי וחסר שימושיות בפועל, אלא גם משהו שמכווין לתוצאות עסקיות משמעותיות.

מעצב אתרים מקצועי צריך לבחון את העסק שלכם מ-360 מעלות:

  • פעילות עסקית
  • לקוחות
  • אופני מתן השירות
  • תדמית עסקית קיימת
  • ערוצי השיווק שלכם בדיגיטל ומחוץ לו
  • התממשקות האתר עם תוכנות/אתרים לעבודה שיווקית
  • כלי מכירה

עיצוב אתרים – כשהגולש מרגיש בנוח ומתחבר לאתר

על ידי סכימה וניתוח של המרכיבים הללו, יכול מעצב מקצועי לגשת למלאכת עיצוב האתר שלכם מתוך תובנות משמעותיות הקשורות לפעילות העסקית שלכם באינטרנט: כיצד הלקוחות רוכשים? מהי הנעה לפעולה? עם איזו תחושה הלקוח צריך לסיים את חווית השימוש באתר? מה יגרום לו לחזור שוב ושוב? עיצוב אתרים מקצועי תמיד יתחיל מנקודות אלו, מהתוצאה הסופית אליה אנו מכוונים.

כשאתם מחפשים תוצאות עסקיות, אתם למעשה מחפשים מעצב אתרים מקצועי שחי, נושם ודובר שיווק. בניית ועיצב אתרים זו אומנות שיווקית לכל דבר, ובלי היכולת להסתכל על השימושיות באתר מבחינת תוצאות עסקיות – התוצר הוא אתר סטטי ויבש. מעצב אתרים מקצועי יוביל אתכם בתהליך מעמיק של חשיבה שיווקית על האתר שלכם, וידע לדבר אתכם על המרה ופסיכולוגית המשתמש כחלק מהתכנון והעיצוב בפועל.